Zaventem -- BAN Flanders zet alweer een Belgische onderneming met Europese groei-ambities op weg. Drie leden van BAN Flanders versterken de raad van bestuur van de groeier House of Bilocca. Ze injecteren ook 250K euro vers kapitaal. De oprichters brengen 500K euro in. Dankzij de kapitaalsinbreng, de ervaring en het netwerk van de business angels zal House of Bilocca in staat zijn de Europese ambities te realiseren: de voornaamste lifestyle community voor plussize vrouwen worden.
House of Bilocca profileert zich als een community voor plussize dames die sterk de nadruk legt op body positivity. Het idee ontstond eind 2019. Het eerste jaar werd het platform op poten gezet en werden pilots gelanceerd om de markt af te tasten. In januari 2021 ging House of Bilocca live met een webwinkel voor mode.
CEO Robert Sangers: 'We bouwen onze community rond fashion omwille van de lage drempel en omdat het snel omzet genereert. We mikken op kwalitatieve en duurzame mode en lifestyle. Intussen hebben we ook een meer compleet aanbod voor body & mind – zoals dansles of yoga maar ook samenkomsten en evenementen. Zo willen we de komende jaren marktleider worden in Europa.'
De onderneming werd opgericht met 1,9M euro eigen middelen; ze heeft nu evenwel meer funding nodig om nog harder te kunnen doorgroeien.
Robert Sangers: 'Wij hebben van de zomer aangeklopt bij BAN Flanders. Het contact liep uitermate professioneel – er werd ons een mentor toegewezen die ons van A tot Z begeleidde. BAN Flanders snapt de behoefte van een onderneming als de onze – en ze denkt net zoals wij grenzeloos. We hebben dan ook snel kunnen schakelen’.
Drie angels van BAN Flanders stappen vandaag aan boord voor een gezamenlijk bedrag van 250K euro. Henri Van Oosterwyck, Walter Luyten en Christiaan Thomas stappen ook in de Raad van Bestuur. Samen bieden ze een massa aan ervaring, een groot netwerk en fungeren ze als klankbord.
Online Heroes – de vennootschap van de oprichters – investeert een bijkomende 500K euro. Tegen het einde van dit jaar wil House of Bilocca een tweede ronde houden waarbij het kijkt naar een nog bredere kapitaalmix.
Sangers licht toe: 'Ons marktpotentieel is gebaseerd op twee componenten. Enerzijds is de groei van de e-commerce begroot op 10 à 15%, maar ook onze doelgroep breidt uit aan 2 à 3%. Er zit niemand anders op het kruispunt van e-commerce en body health. Wij hebben er alle vertrouwen in dat we zullen uitgroeien tot hét platform in Europa.'