Belgische start-up zet duurzame home & body essentials in de schijnwerpers
MORO Essentials, de Belgische start-up gespecialiseerd in luxe natuurlijke en hervulbare home & body essentials, heeft met succes €575.000 aan groeifinanciering binnengehaald. Deze kapitaalinjectie zal dienen ter ondersteuning van de ambitieuze plannen om het assortiment uit te breiden en de eerste stappen te zetten richting internationalisering.
Frustratie als drijfveer voor innovatie
MORO Essentials is een project van ondernemers Yasmine Mili en Lorenz Lüttgens, dat ze startten uit frustratie over het gebrek aan duurzame producten die geen compromissen vereisen op het gebied van gemak, kwaliteit of esthetiek. Lüttgens benadrukt: "Als je compromissen moet maken, hou je het gewoon niet vol en grijp je terug naar het niet-duurzame alternatief".
Terug naar de Essentie: Hervulbaar en Duurzaam
MORO Essentials brengt home en body care producten terug naar hun essentie met innovatieve oplossingen, zoals de hand & body wash die wordt verkocht in zakjes met 25 gram geconcentreerd poeder. Dit poeder wordt gemengd met kraanwater in een herbruikbare glazen fles, waarmee het bedrijf een einde maakt aan wegwerp plastic en onnodig watertransport. Traditionele lichaamsverzorgingsproducten bestaan vaak voor 80 procent uit water, wat MORO reduceert tot een fractie.
Ik heb zeker 20 body en shampoo bars getest, het is gewoon niets voor mij.Yasmine Mili, CO-FOUNDER
MORO Essentials ambieert meer dan enkel hand & body wash. De missie is om alle home & body care producten te vrijwaren van single-use plastic en schadelijke ingrediënten, door ze te herleiden tot de essentie op basis van hervulbare containers en hoogwaardige natuurlijke alternatieven.
Hoogzwanger en kapitaal ophalen in een mannenwereld? Het kan.
De investeringsronde werd succesvol afgesloten toen medeoprichter Yasmine Mili 37 weken zwanger was. "Het investeringslandschap bestaat (helaas) nog steeds voornamelijk uit mannen. Als vrouw was ik soms bezorgd dat zwangerschap en mama zijn niet als compatibel zou worden beschouwd met ondernemerschap, maar alle reacties waren steevast positief," deelt Mili. Ze benadrukt, "Vrouwen moeten zichzelf niet bewust in een hoekje duwen. Ik was bang om te vertellen aan geïnteresseerde investeerders dat ik zwanger was, maar het bleek geen enkel probleem te zijn.Het is tijd dat vrouwen ophouden met zichzelf kleiner te maken dan ze zijn."
Ambitieus en gefocust op duurzame groei
Voor MORO is het belangrijk om te denken aan de duurzame groei van het bedrijf. Het bedrijf durft risico's te nemen, maar houdt steeds het verstand erbij. Deze mentaliteit wordt gewaardeerd door de investeerders. Diverse investeerders hebben hun steun toegezegd, waaronder Christophe Segers (aandeelhouder en ex-CFO Gimber), Laurence Levrau, Matthijs Keersebilck, Philippe Meert, en organisaties BAN Flanders, Investee en Belfius, die elk waardevolle expertise toevoegen aan MORO Essentials.
We zijn zeer dankbaar voor het vertrouwen dat onze investeerders in MORO en ons hebben gesteld. Deze kapitaalronde zal ons in staat stellen om onze ambitieuze plannen te versnellen en het assortiment van duurzame producten verder uit te breiden.Lorenz Lüttgens, CO-FOUNDER
Over MORO Essentials
MORO Essentials is een Belgische start-up die luxueuze natuurlijke en hervulbare home & body essentials creëert. Opgericht door Lorenz Lüttgens en Yasmine Mili, streeft MORO ernaar duurzaamheid, transparantie en kwaliteit te verenigen in de beauty en home care industrie. Met innovatieve productoplossingen brengt MORO Essentials home en body care terug naar hun essentie, met een visie op een wereld waarin luxe zelfzorg en duurzaamheid naast elkaar bestaan.
De missie van MORO is het creëren van een wereld waar luxueuze zelfzorg hand in hand gaat met duurzaamheid. Het bedrijf streeft ernaar om mensen aan te moedigen een duurzame levensstijl te omarmen met zorgvuldig vervaardigde producten die een aanvulling vormen op hun dagelijkse routine.
De samenwerking met BAN verliep telkens zeer vlot. We konden steeds bij hen terecht met vragen. Ook fijn dat ze na de closing mee helpen om het goede nieuws te verspreidenYasmine Mili en Lorenz Lüttgens, CO-FOUNDERS