Eén jaar na de deal met BAN Flanders blijft Faresa toegewijd aan haar missie: het bevorderen van mentaal welzijn. Met innovatieve technologische oplossingen en een focus op vroegtijdige detectie van depressieve symptomen, streeft Faresa ernaar om depressie wereldwijd te verslaan en haar positie als marktleider in mental health tech te versterken.
Faresa zorgt voor mentaal welzijn, thuis en op het werk, met de ambitie om voor zoveel mogelijk mensen ter wereld depressie te verslaan voor het de kans heeft om te groeien. We realiseren deze visie via technologisch ondersteunde oplossingen die chronische stress, burnout en depressieve klachten in een vroeg stadium opmerken en verhelpen.
De visie
Momenteel werken we aan een hoogtechnologische wearable based smartphone applicatie die gebruik maakt van AI om beginnende depressieve klachten te tackelen. We komen als hulpverlener immers vaak te laat in the picture, op het moment dat de negatieve impact op de persoon, zijn gezin en werkomgeving al groot zijn.
Onze huidige oplossingen worden door bedrijven zoals LIDL, Glowi, Tessenderlo Group & Aperam ingezet. Via onze mental wellbeing campagnes en opleiding, digitale vroegdetectie en -interventie en ons Employee Assistance Program (EAP) dekken we het volledige preventiecontinuüm af waardoor werknemers niet door de mazen van het zorgnet glippen.
De missie
Faresa beoogt een omzet van €1,5 miljoen in 2024, de oplevering van onze nieuwe applicatie en verdere internationalisering en nieuwe kapitaalronde in 2025. We bevinden ons immers in een absolute groeimarkt, binnen Europa en wereldwijd, waarbinnen het voor Faresa noodzakelijk is om onze bestaande sterkte, nl. klinische expertise, te injecteren in een innovatieve applicatie om productleiderschap te claimen.
De groei via wise money
De business angels zorgden voor het startkapitaal om onze bestaande diensten beter in de markt te zetten en Rogier Thissen, kennisingenieur en AI-expert, als CTO aan boord te halen om te pivoteren naar een mental health tech company mét de bestaande menselijke touch.
De lat hoog in de wolken leggen, past bij de passie van ondernemen; het besef dat het een eigen creatie is, houdt het luchtig.Nele Jacobs, CEO Faresa