Tastefever, een innovatieve speler in de wijnindustrie, heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle kapitaalinjectie van 100.000 euro, opgehaald bij business angels van Business Angels Network Flanders (BAN Flanders). De jonge en dynamische onderneming wil de bijkomende fondsen gebruiken om haar positie in de BeNeLux- markt verder te versterken.
Tastefever heeft zich steeds gericht op traceerbaarheid en duurzaamheid in de wijnsector. Na een succesvolle periode als distributeur, groeide het besef van de noodzaak van digitalisering binnen de wijnmakerijen. Dit heeft geleid tot de ontwikkeling van een nieuw product, ‘Craft Your Taste’, een innovatief datacollectie platform dat gericht is op het verbinden van wijnbouw, vinificatie, duurzaamheid en kwaliteit.
Daarnaast wordt er achter de schermen ook gewerkt aan de ontwikkeling van een duurzaamheidmodule, een tool waarmee wijnmakerijen hun Eco-score kunnen berekenen en verbetertrajecten naar duurzamer wijnmaken kunnen opzetten.
Tastefever is vastbesloten om haar innovatieve oplossingen verder te ontwikkelen en de wijnindustrie te leiden naar een meer duurzame en transparante toekomst. Deze recente kapitaalinjectie stelt het bedrijf in staat om haar groeitraject voort te zetten en zich voor te bereiden op een tweede financieringsronde, die zal worden onderbouwd door de validatie van de Duurzaamheidmodule.
Om te leren, moet je luisteren. Om te verbeteren, moet je proberen.- Camille Maeselle, CEO van Tastefever
Mijn gevoel zat meteen goed van bij de voorstelling van Tastefever. De combinatie van product, team en momentum is voor mij essentieel en blijkbaar ook voor de andere business angels die mee aan boord kwamen. De down-to-earth benadering die Camille aankaart in een volgens mij premature markt is essentieel.We geloven dat we samen een mooi verhaal kunnen schrijvenBenoit Vanhie, business angel Tastefever