Een syndicaat van 12 business angels versterkt de marktleiderspositie van Influo, het grootste Belgische influencer marketing platform en dienstverlener, verder. Influo heeft een investering van 605.000 euro binnengehaald. Met deze kapitaalverhoging is Influo goed gepositioneerd om zijn groei en leiderschap te consolideren.
Influo's focus op kwaliteit, gespecialiseerde diensten en unieke combinatie van technologie en expertise heeft het tot marktleider gemaakt in de snelgroeiende sector van influencer marketing. Met meer dan 3.000 merkcampagnes en 1 miljoen euro mediabudget, faciliteert Influo nu al 20.000 samenwerkingen tussen merken en influencers per jaar. De groei van de influencer marketing sector blijft echter versnellen. Daarom streeft Influo ernaar zijn technologie en gespecialiseerde diensten te optimaliseren. Zo willen ze merken ondersteunen om hun influencer marketing budgetten op te krikken en zo ook het aantal kwalitatieve influencer samenwerkingen.
"We stellen vast dat technologie hierbij een must wordt. De tijden dat merken met slechts enkele influencers samenwerkten zijn voorbij.” “Door de COVID-19 pandemie is influencer marketing voor veel bedrijven een blijvend onderdeel van het marketingbudget geworden. Voordien was het vaak een te vaag gegeven. De meeste bedrijven voorzien vandaag een specifiek jaarlijks budget voor influencer marketing. Wij ondersteunen klanten bij de allocatie van dit budget op basis van hun marketingplan en strategie teneinde een optimale ROI te genereren." Aldus Maarten Kesteloot, mede-oprichter en CEO van Influo.
”Tegenwoordig zetten bedrijven tientallen of zelfs honderden influencers in over gedifferentieerde campagnes en langdurige ambassadorships. Dan wordt transparantie echt een sine qua non om het overzicht te bewaren en efficiënt te werken." aldus Kesteloot. En daar komt Influo met hun kwalitatieve platform aan tegemoet. Het onderscheidt zich door een unieke API-methode en een gecureerd netwerk. De API-methode laat influencers toe om hun bereik en de statistieken van diverse sociale media platformen te delen met zowel Influo als de adverteerder. Daarnaast cureert Influo het volledige influencer netwerk: per maand worden 150 tot 200 influencers geweigerd, waardoor een kwalitatief netwerk van zowel professionele als kleinere micro influencers gegarandeerd blijft.
Daarnaast biedt Influo ook gespecialiseerde diensten op maat aan. Het bedrijf ziet influencers niet enkel als kanaal maar vooral als gespecialiseerde consultants wiens knowhow breed kan worden ingezet binnen de bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan contentproductie of marktonderzoek.
Klara Verzele, Head Of Operations bij Influo: “Weinig Belgische ondernemingen hebben vandaag een influencer marketing manager; het merendeel heeft nood aan consultancy en dus speelt Influo vandaag vooral de troef van dienstverlening en advies uit. Wij helpen hen om influencer marketing via een andere invalshoek te bekijken. Influencers worden op ons platform een deel van het marcomteam. Deze aanpak is echt uniek dankzij de combinatie van technologie en gespecialiseerde diensten.”
De investering van de twaalf business angels, waarvan negen lid van BAN Flanders, zal cruciaal zijn om Influo te helpen zijn groei-doelstellingen te bereiken.
Uiteraard kenden we BAN Flanders als dé referentie op vlak van angel investment. We klopten bij hen aan in september 2022 en werden uitstekend begeleid in het traject naar een kapitaalverhoging tot waar we vandaag zijn.vult CEO Maarten Kesteloot aan.