GOFLUO haalt 1,5 miljoen op voor internationale expansie

GOFLUO haalt 1,5 miljoen op voor internationale expansie

Belgische scale-up creëerde nieuwe kledingcategorie en groeit 30% met bodyglowers in 15 landen

Het Antwerpse safe fashion-merk GOFLUO heeft een kapitaalinjectie van 1,5 miljoen euro opgehaald om zijn internationale groei te versnellen. Met meer dan 160.000 verkochte bodyglowers, een netwerk van 500 dealers in 15 landen en een 30% jaar-opjaar groei, zet de Belgische scale-up zijn internationale koers verder en lanceert dit najaar een nieuwe running-collectie. De financieringsronde werd gedragen door bestaande aandeelhouders die hun vertrouwen bevestigden met een substantiële investering, aangevuld met nieuwe business angels via BAN Flanders. KBC en BNP Paribas Fortis versterkten de financiering met bancaire steun, samen met PMV Cofinanciering.

Van België naar de wereld

GOFLUO werd in 2018 opgericht door Julie Vets, die met haar bodyglowers een volledig nieuwe kledingcategorie creëerde. De Amerikaanse partners onderschrijven dit: “The unique offering of GOFLUO also enhances the apparel sales already stocked at retailers, so instead of just taking a slice of the apparel sales pie GOFLUO is essentially making the pie bigger.”

Het merk groeide de afgelopen jaren uit tot een internationaal lifestylemerk dat bewijst dat veiligheid en stijl perfect samengaan. GOFLUO is actief in 15 landen met distributie via premium retailers zoals AS Adventure en Globetrotter, en heeft in Noord-Amerika reeds voet aan de grond via Marathon Sports in Boston en Title Nine, een women-led outdoor-keten. Ook Oprah Winfrey is fan en selecteerde de doggyglower Moonlight voor haar wereldberoemde 'Favorite Things'-lijst in 2024. Met de kapitaalinjectie zet GOFLUO zijn internationale expansie verder, met het oog op verdere groei in Europa, Noord-Amerika en nieuwe wereldmarkten.

Women-led enterprise met maatschappelijke impact

Als women-led enterprise staat GOFLUO symbool voor divers en maatschappelijk ondernemerschap. Waar het merk begon met bodyglowers voor schoolkinderen, biedt het vandaag een brede lifestylelijn voor iedereen die deel uitmaakt van urban mobility: fietsers, wandelaars, hardlopers, hondeneigenaars én werkgevers die werknemers voorzien van de juiste uitrusting met gepersonaliseerde bodyglowers. Die diversificatie drijft de 30% groei van het merk.

Onder de nieuwe investeerders bevinden zich ook Yasmin Vantuykom en Fabienne Claeys, die de genderdiversiteit in het kapitaal van GOFLUO versterken. 

Ik ben trots dat we nu drie vrouwelijke investeerders hebben in een omgeving waar hun aantal klein is.

Julie Vets, Founder GOFLUO


Fabienne Claeys leerde GOFLUO kennen via het Wise Women-traject van BAN Flanders. Via deze community vinden steeds meer vrouwelijke investeerders hun weg vinden naar groeibedrijven. Via laagdrempelige netwerkevents zoals ImpaktKaffees brengt BAN Flanders investerende vrouwen samen om kennis, eerlijke verhalen en ervaringen uit te wisselen, en leren ze rechtstreeks van andere angels en ondernemers. Een treffend voorbeeld van het succes hiervan is de match tussen BAN-angel Fabienne Claeys, business angel bij BAN Flanders. Zij kwam dankzij het Wise Women-netwerk in contact met founder Julie Vets én raakte overtuigd van de missie en groeipotentie van GOFLUO.

Het resultaat: drie vrouwelijke investeerders stappen mee in deze kapitaalronde – een ongewoon hoog aandeel in de sector. Zo bewijst het Wise Women-traject niet alleen zijn waarde als netwerk voor investerende vrouwen, maar draagt het ook actief bij aan meer diversiteit, betrokkenheid en impact binnen het Vlaamse investeerderslandschap.

Running-collectie opent nieuw groeisegment

Dit najaar lanceert GOFLUO een nieuwe running-collectie met ademende bodyglowers, tops en t-shirts met reflecterende artworks, en reflecterende fluo-sportsokken. Met deze lijn biedt GOFLUO een antwoord op twee sterke consumenten-trends: de wereldwijde groei van hardlopen als sport en de verdere verschuiving naar athleisure, waarin sport en mode steeds meer versmelten. Volgens McKinsey State of Fashion blijft active wear één van de snelst groeiende categorieën binnen fashion.

Wij maken de running community zichtbaar in het verkeer zonder dat ze moeten inleveren op stijl. Deze collectie opent een volledig nieuw segment naast onze sterke posities in outdoor, bike en kids.

Julie Vets, Founder GOFLUO


Strategische partnerships versterken groei

Naast eigen initiatieven zocht GOFLUO ook versterking via netwerken als BAN Flanders. BAN Flanders speelde een belangrijke rol bij het samenbrengen van ervaren investeerders. 

BAN gaf ons toegang tot een netwerk van ondernemers en bood een podium om ons groeiverhaal te pitchen; zelfs in het Vlaams Parlement, tijdens hun jaarlijkse ledendagen

Julie Vets, Founder GOFLUO


BAN Flanders combineert kapitaal met actieve begeleiding en toegang tot een krachtig ondernemersnetwerk. 

Wij brengen wise money samen met een sterk ecosysteem. GOFLUO toont mooi hoe ondernemerschap, innovatie en maatschappelijke impact kunnen samengaan.

Reginald Vossen, CEO BAN Flanders


Internationale versnelling met sterke fundamenten

De kapitaalinjectie wordt strategisch ingezet voor productinnovatie, internationale expansie en marketing. Met 500 dealers wereldwijd verspreid over outdoor, bike, run en kidssegmenten, en distributie via zowel specialty retailers als grote ketens, heeft GOFLUO een solide basis voor verdere groei. Ook corporate klanten vinden massaal de weg naar GOFLUO, met gepersonaliseerde bodyglowers voor werknemers die alsmaar meer met geleaste fietsen naar het werk komen. Stad Antwerpen ging zelfs zo ver dat alle fietsende medewerkers gratis een bodyglower van GOFLUO kregen. Het dragen ervan werd verplicht om de zichtbaarheid te verhogen en zo het risico op ongevallen tijdens het woon-werkverkeer te verkleinen.

We investeren vanuit vertrouwen. Onze trouwe klantenbasis, bewezen businessmodel en sterke partnerships geven ons de stabiliteit voor ambitieuze groeiplannen.

Julie Vets, Founder GOFLUO


 

Bekijk hier alle deals!

Onze aangesloten business angels hebben geïnvesteerd in tal van ondernemingen. Ontdek hier welke ondernemers via BAN Flanders aan WISE Money zijn gekomen.

Meest Recente Posts

Hoe kunnen wij u helpen?

Dolores eos qui ratione sequi nesciunt neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet consectetur.Dolores eos qui ratione sequi nesciunt neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet consectetur.

CONTACTEER ONS

Hoe kunnen wij u helpen?

Wilt u graag kennis met ons maken? Graag! Neem gerust contact met ons op, zodat we op zoek kunnen naar een samenwerking. We kijken er alvast naar uit.

CONTACTEER ONS

In de kijker

Hoe kunnen wij u helpen?

Wilt u graag kennis met ons maken? Graag! Neem gerust contact met ons op, zodat we op zoek kunnen naar een samenwerking. We kijken er alvast naar uit.

CONTACTEER ONS