Een ongelooflijke drive, een neus voor innovatie en de enorme veerkracht van de Foodiz founders overtuigden business angel Jannes Soutaer. De kapitaalsinvestering van 150K euro via de BAN-angel zorgt dat Foodiz kan beantwoorden aan de groeiende vraag binnen de Belgische B2B Food markt: de investering in het Foodiz team & tools alsook productoptimalisatie.
De missie van Foodiz is om de B2B voedingsmarkt te revolutioneren. Donkere keukens bieden een verscheidenheid aan dagelijks vers bereide gerechten die via het digitale platform, ook dagelijks op de werkplek worden bezorgd. Dit uniek en optimaal bedrijfsmodel stelt Foodiz in staat om alles te beheren: van de keuken (donkere keukenmodel) tot bezorging (per zone), evenals het beheer van de web- en mobiele applicatie. Klanten krijgen een complete ervaring van kwaliteit op elk moment van het proces.
Duurzaamheid werd vanaf dag één geïntegreerd in de missie en werking: de donkere keuken werkt op zonne-energie, regenwater wordt gefilterd en de verpakking is 100% gerecycled en recyclebaar. Er is ook een duidelijke roadmap voor duurzaamheid die aansluit bij de groeiende milieubewuste eisen van de hedendaagse klant.
Tegen 2024 voorzien ze winstgevend te worden. Foodiz zal alles in het werk stellen om marktleider te worden in dit nieuwe food segment. De beoogde groei en toegevoegde waarde via het business angel kapitaal liggen in hoofdzaak vooral binnen het marketing en verkoop parcours. De go-to-market en verkoopsstrategie moeten op punt staan voor klant-acquisitie, activatie en retentie. Dit vraagt ook optimalisaties op productniveau: nieuwe functies die zowel op User Xperience (UX) en User Interface (UI) niveau, slimme data kan registreren, beheren en rapporteren, en de klanttevredenheid zo zal waarborden. Bij Foodiz is de klant echt koning!
Vanaf mijn eerste videogesprek met Jannes wist ik dat ik hem moest overtuigen om deel te nemen aan het Foodiz-avontuur. Zijn begrip van ons bedrijf, zijn pertinente vragen, zijn openheid en wens om snel vooruit te gaan, hebben me overtuigd. Jannes zal ons voornamelijk helpen om onze klantenwerving te vergroten om onze groeidoelstellingen te bereiken.Thibault Van Haelen, CEO Foodiz
Vanaf het moment dat ik de oprichters en het team van Foodiz ontmoette, was ik ervan overtuigd dat dit een enorm succes kon worden. De oprichters tonen toewijding, innovatie in de voedingsindustrie en veerkracht, dus Foodiz heeft het potentieel om uit te groeien tot een enorm succes. Er heerst een zeer positieve sfeer binnen het bedrijf met zeer ambitieuze mensen om de nieuwe digitale kantine-ervaring en innovatieve cateringconcepten te creëren.Jannes Soutaer, business angel BAN Vlaanderen
Verschenen in de pers
Made in Vlaams-Brabant 12012024 - Foodiz haalt 150000 op